• www.deltaplans.lv

    SAJŪTIES KĀ PUTNS DEBESĪS

  • www.deltaplans.lv

    IEGŪSTI ADRENALĪNU

  • www.deltaplans.lv

    ĻAUJ SAVIEM SAPŅIEM PIEPILDĪTIES

  • www.deltaplans.lv

    IZBAUDI DEBESU BURVĪBU

  • www.deltaplans.lv

    UZDĀVINI SEV PIEDZĪVOJUMU

Deltaplāns ir par gaisu smagāks, vienvietīgs bezmotora lidaparāts - planieris, ar elastīgu trijstūrveida spārnu. Deltaplāna konstrukcija sastāv no metāla cauruļu karkasa, sintētiska auduma pārvalka un iekares pilotam, kas deltaplānu vada ar ķermeni, mainot smaguma centru attiecībā pret spārnu.

Deltaplāna prototipu t.s. Rogallo spārnu uzbūvējis amerikānis F. Rogallo 1956.gadā. Pirmie deltaplāni uzbūvēti Austrālijā 1963.gadā. Pirmoreiz Latvijā deltaplānu uzbūvējis inženieris G. Lēvalds 1974.gadā.

Plaši tiek pielietoti arī motodeltaplāni jeb deltaplāni, kas aprīkoti ar motoru. Motodeltaplānam ir spārns, rāmis, riteņi vai pludi, ar kuriem var pacelties gaisā no ūdens vai lidlauka skrejceļa, kā arī pilota un pasažiera sēdeklis. Motodeltaplāns sver vairāk kā 200 kg un var sasniegt ātrumu līdz 130 km/h.

Salīdzinot ar citām valstīm, Latvijā motodeltaplanierisms nav īpaši attīstīts, par galveno iemeslu minot mazo iedzīvotāju skaitu un valsts ekonomisko situāciju.

Spārnu tips, kas galvenokārt Latvijā tiek izmantots lidojumam ar motodeltaplānu, ir Ukrainā rūpnieciski ražots kompānijas AEROS spārns, kuru katrs motodeltaplāna pilots izvēlas savam lidaparātam atkarīgi no spārna tehniskās specifikācijas, dzinēja, kā arī motodeltaplāna rāmja. Motodeltaplānam ir piešķirts eksperimentāla litapārāta statuss.

Lai varētu lidot ar motodeltaplānu, ir nepieciešama pilota licence, kuru var iegūt izejot teorētisko un praktisko apmācību kursu kādā no aviācijas skolām un nokārtojot eksāmenus CAA.